Heipähei taas.

Viisumihakemus tuli sitten bumerangina takaisin :D Jes. Sain tuossa pari päivää hakemuksen lähettämisen jälkeen sähköpostia Kiinan suurlähetystöstä, ja siinä kerrottiin että hakemuksessani on parikin ongelmaa. Ensinnäkin hain viisumia aivan liian aikaisin, eli asiaan pitäisi palata uudemman kerran vasta tammikuussa 08. Toisekseen, hakemuksestani puuttui kaksi tärkeää asiakirjaa. Admission notice, sekä JW202 lomake. Molempien pitäisi tulla kohdekoululta täytettynä, nämä jonkinlaisia virallisia lappusia  todistaen sen että tosissaan olen  hyväksytty Kiinan kouluun ja saapumaan ks. maahan. Lähetin nyt sitten s-postia tuonne koululle ja pyysin heitä toimittamaan nämä lappuset minulle, toivotaan isosti että jaksaisivat tehdä sen ainakin tämän vuoden sisällä :p
Todella mukavaa palvelua sain kyllä tuolta suurlähetystöstä, juttelin mukavan oloisen nuoren naisen kanssa ja hän oli todella ystävällinen ja ymmärtäväinen. Lähetti jopa kaikki rahatkin takaisin mitä en olisi uskonut! Eli voin hyvin hyödyntää samoja rahoja vielä uusintayrityksessä, kuvittelin ettei rahoja saa enää takaisin kun ne kerran on sinne lähettänyt. ^^

Apteekki käyttäytyi minusta aika törkeästi. Kävin eilen hakemassa viimeisen kappaleen japanin aivokuume rokotetta, jonka siis maksoin etukäteen. Kohta minulle soitettiin apteekista, että olenkin maksanut rokotteesta liian vähän, ja nyt minun pitäisi tulla sinne maksamaan erotus. Tässä alla selostus tapahtuneesta. =
Homma meni siis niin, että minä maksoin kolmen rokotteen sarjasta summan xx,xxe. Nyt sitten kävi ilmi, ettei rokotetta ole saatavilla kolmen rokotteen sarjana, vaan joka rokote pitää ostaa erikseen. Erotusta tällä operaatiolla on rahassa n.5e minun tappiokseni. Minulta siis otettiin raha kolmen satsista, ja nyt kun se on väärin laskutettu, niin minun pitäisi mennä takaisin apteekkiin maksamaan se loppusumma.. Aika omituista käytöstä minun mielestäni. Ja summa tosissaan n.5e!? Eikö tuota voisi antaa mennä jonkun hemmetin vakuutuksen piikkiin? Sen sijaan ärsytetään asiakasta ja pyydetään maksamaan asiasta joka ei ollut minun virheeni? Ei tämä kyllä ole sen arvoinen asia että sitä pitäisi näin paljon miettiä ja rasittaa itseään, mutta periaatteen vuoksi olen vähän närkästynyt tuollaisesta toiminnasta :p

Vähän jänskättää reissu, aikaa on tänään jäljellä 4 kuukautta ja 5 päivää lähtöön. Hui, aika tosissaan menee vinhaa vauhtia eteenpäin ja kohta sitä mennään ihan oikeasti :o
Toivotaan että kaikki menee hyvin ja pääsen lähtemään, välillä nimittäin epäilys kalvaa kun tulee vastoinkäymisiä. Niin mukavaa palvelua kyllä sain suurlähetystöstä että eiköhän se viisumihommakin onnistu ^^