Soitin tuossa konsulaattiin, siis Kiinan Suomen konsulaattiin :D Minulta näköjään puuttui 5e hakemuksesta (moka!) ja se pitäisi lähettää heille. Soitin kysyäkseni laitanko sen postissa vai jollekin tilille, postissa siis.
Tässä ohessa sitten ilmeni ongelma, kun konsulaatin täti kyseli minulta JW202 lomaketta, olenko saanut sen kohdekoulultani. Tähän sitten vastasin ei, koulu kertoi että olisi liian hankalaa heille hankkia tämä lomake, joten eivät ole sitä hankkineet. Koululta sanottiin että minun pitäisi hankkia 3kk turistiviisumi, jonka he sitten Kiinassa jotenkin muuttaisivat/pidentäisivät puolen vuoden/vuoden viisumiksi. Tähän taas konsulaatin täti sanoi että kuinka he voivat sanoa tuollaista, ei se onnistu, sillä ainoastaan täällä suomen päässä voidaan myöntää tuollaisia viisumeita? Nyt olen sitten ihan sekaisin. Eli menen Kiinaan turistiviisumilla koska kohdekoulu ei pystynyt(?) hankkimaan tarpeellisia dokumentteja, he eivät pystykään "pidentämään" viisumiani, eli olen siellä 3kk ja tulen takaisin... wtf?

Kyllä niinkun nyppii välillä tämä homma. Kohta en tietysti saa sitä turistiviisumiakaan koska olen epäkelpo hakemaan sitä. Tyttö haluaa olla Kiinassa 6kk ja hakee 3kk turistiviisumia, jotain outoa on tässä nyt, eipäs myönnetä viisumia. :p

Vakuutus on vielä hankkimatta, jäi nimittäin IF´n tarjouksessa epäilyttämään kohta, jossa lääkkeitä ei kustanneta. Jos siinä on tuollainen porsaanreikä(?) niin mitä kaikkea muuta he salaavat minulta. Ottavat rahat enkä saa hoitoa. Ja en minä tiedä miten vakuutukset menettelevät yleensä, kustannetaanko ne lääkkeet?

Hooh, pakkausta ja pohdintaa tänään, ja pitää viedä se 5e postiin. Kuulemisiin.