Kävin sitten tänään reippailemassa, mulle tuli yli 12 000 askelta! :D Damn että olen reipas.

No, lähdin tänään suunnistamaan sellaselle lammikolle missä pitäs olla nättiä. Ostoskatua ylöspäin ja vasemmalle. Kohta olinkin kohta semmosella tosi ränsistyneen näköisellä kadulla, hirveen pieni tila ja kaikkialla oli tosi likasta ja sotkusta ja vähän pelottavaa.

Mä olisin halunnu kuvata sen, mut en uskaltanu ottaa kameraa esiin kun epäilytti et joku pöllii sen kun se näytti semmoselta köyhäilyalueelta. Mikä on uskomatonta täällä Kiinassa, edessä voi olla ihan helvetin hieno ja uusi rakennus, mut sit kun kävelet sen taakse, niin siellä on pari häkkelitaloa ja kulkuihmisiä. Jotenkin niin outoa et voi olla ihan pienen alueen sisällä niin isoja ristiriitoja.

No, sit kävelin sen päähän ja tulin tuohon ensimmäiseen paikkaan mistä otin kuvia. Se oli niinkun liikenteen keskellä semmonen pikkunen “puisto”. Siellä sitten kysyin ohjeita miten pääsen sinne parkkiin, mut eipä ne osannu neuvoa, koska ne näytti et oisin ollu ihan nevadassa vaikken ollu :p

Eli minä Surkeilla suunnistustaidoillani pärjäsin ite ihan hyvin sittenkin :)

No, sit taapersin eteenpäin ja mietin et pakkohan tässä on kohta tulla joku “maamerkki” tai vastaava vastaan. Tuli kyllä, mut ei hajuakaan mikä se oli ja missä :D

No, sit menin eteenpäin, mut vaihdoin jossain vaiheessa suuntaa ja palasin sinne ostoskadun lähelle. Sit kun huomasin miten lähellä mä sitä ostoskatua todellisuudessa olinkaan niin palasin takas sinne mistä lähdin. Eteenpäin vaan, en luovuta ennenkun löydän jotain mitä voin kuvailla :D

Sit meinas jo toivo loppua kun viimein tuli eteen se puisto mikä näkyy kuvissa. Siellä oli tosiaan semmonen jokihommeli joka tosin oli nyt jäässä, ja sit sen ylle oli tehty siltoja ehkä n.100m välein tai jotain. Mä olen huono mittaamaan etäisyyksiä..

Ihan nättiä siellä oli, mut täällä on tosi kylmä nyt ja tuuli koko ajan, kuvissa se puistokin näyttää vehreämmältä mitä se luonnossa oli.

Siinä puiston edessä törmäsin kahteen kiinalaiseen mieheen, ja nehän halus sit ottaa musta kuvan kännykkäänsä :D

No, vastavuoroisesti pyysin ne sit kuvaan, ja sit olin yhteiskuvassa toisen tyypin kanssa kun sen kaveri kuvas mun kameraan sen. Hassun ystävällisiä ihmisiä jotkut, jäi ainakin mieleen positiivisena juttuna :)

Sit kävelin sen puiston läpi, ja siinä tuli tie vastaan noin keskivaiheilla. Päätin sitten mennä siitä takas kadulle ja katsoa et olisko sen puiston jälkeen jotain, vai jäikö mun tutkimusretki sit tältä päivältä siihen puistoon. Mulla kun ei edelleenkään oikein ole hajua missä mä olin :D Osasin siis pois sieltä kun muistin reitin mitä pitkin tulin, mut ei sijainnista kartalla mitään haisua, heh.

No sit taapersin semmosen punasen muurin viertä sinne tien “päähän” ja jee, siellä sitten aukesi näkymä tunnettuun maamerkkiin. Se mao-hommeli löyty!

Mä olin kyllä ihan toiseen suuntaan alunperin menossa, mut kiva tuokin :D

Päätin sitten tehdä pienen tutustumisreissun kerta sinne asti olin taapertanu ja jopa löytänytkin jotain jännittävää(?).

Ei siellä loppujen lopuksi ollu kamalasti ihmisiä, tuntu et aika paljon muualta Kiinasta oli siellä turisteilemassa. Näkypä pari länsimaalaistakin nassua, en ole varma oliko ihan jotain tyyppejä tästä hostellista missä asustelen vai mistä. Kaikkihan me näytetään samalta eikös juu :D

No, menin sinne sisälle tunnelin tapaista pitkin, ja sit siellä oli toinenkin sisäpiha missä sitten oli kaikenlaisia kojuja.

Mä sit tingin yhdestä kojusta semmosen maokorun, hinta oli 25yuan, mutta mä sain sen sitten 7yuan. En tiedä oliko tuokaan nyt halpaa, mut kaiverrus siihen tuli kaupan päälle. Se myyjä oli melkein lapsi vielä, eikä kumpikaan oikein ymmärtäny toista, vähän vaan numeroita englanniksi sit heiteltiin siinä :D Olin ihmeissäni siihen saakka kun ne toi sen korun mulle ja olin maksanu, mun kun piti kirjottaa mun nimi paperille ja sit ne kipas sen korun kanssa jonnekin :D

Siihen oli sit vähän “haparoivalla” käsialalla kirjotettu taakse mun nimi, ja sitten tämän päivän päivämäärä :D Hupaisaa.

Tosin olin ostamassa toista korua, semmosta neliömäistä kiiltelevää kullanväristä, mut ne sit myikin mulle tommosen pyörylän. Mikäs siinä :D

Sit viimeseltä kojulta mä ostin teejuoman itselleni. Tommosen puolen litran pullon punasta jääteetä. Hinta oli 7 yuan, mut kun näin aikasemmalla kojulla saman 5yuan, niin sain sit sen edullisemmalla ;) Mä sanoin myyjälle kun se toi pullon ja sano hinnan, et tiesitkö et tuolla myydään samaa vitosella? Sit se oli, että ei ei, tämä maksaa kyllä 7. Käännyin sit pois, et sori, en ota, mä käyn tuolta toisesta ostamassa, niin antohan se sen sitten viidellä :D

Tämmösiä pieniä haparoivia tinkimisiä vielä mulla, ja ei silleen ole käsitystä noista hinnoista kun olen vaan keskustassa pyöriny, mut ihan kivaa saada edes vähän alennusta. :)

No, tässä vaiheessa sit jo rupes vähän väsyttämään, mä kun olin harhaillu jo ties missä enkä sit ollu varma että mistä ne sisäpihat loppuu ja onko siellä jotain nähtävääkin (en ole tutustunu tuohon mitenkään etukäteen kun oli tarkotus mennä eri paikkaan) :D

Niin päätin sitten kääntyä ja matkata takaisin hostelliin ruokakaupan kautta.

Yhdessä vaiheessa olin ihan varma, et nyt kyllä olen kääntyny väärään suuntaan tai jotain, mut ihan oikeassa paikassa mä olin kun jatkoin vähän matkaa eteenpäin ja alko näyttää tutummalta.

Kohta olikin sit taas näkyvissä se kauppakatu.

Mä poikkesin siinä ennen kauppakatua yhdessä liikkeessä missä myytiin kodinkoneita ja kaikenlaista muuta, ikkunassa näky nimittäin dvd-elokuvia, niin päätin käydä vilkaisemassa hintoja :)

Ja hehee, siellä tosiaan on dvd-leffat, aidot semmoset 3,5e/kpl. Halvempaa kun filmtownista vuokratessa. Ostin sitten Shrek 3 leffan, kun ei ole tullut sitä katsottua ja etukannessa oli et siinä on englanninkieliset subtitlet ja ääniraita. Jei.

Sit ruokakauppaan. Menin samaisessa rakennuksessa olevaan alakerrokseen jossa olen käyny kerran aikaisemminkin. Etsin sieltä myyjän ja elekielen avulla suihkusaippuaa, mikä onnistu paljon helpommin mitä kuvittelin :D Se ei osannu englantia, enkä mä Kiinaa, mut asiat tajuttiin puolin ja toisin ja suihkusaippua löyty :) Makso alle euron purkki, suht edullista, muut oli kalliimpia ja tuoksu ihan tiskiaineelle :p

Red Bull maksaa täällä muuten 3,5 yuan, eli noin 35snt. Aika vähän minusta.

Suklaa on ihan tajuttoman kallista, on Suomen hinnoissa ja ylikin, et jotain suklaata mitä lidlistä saa euron levy myydään täällä 2-3e.. Tumma suklaa voi sit maksaa jo viisikin euroa, siis Suomessa semmonen 1,5e lidlin levy :o

Hullua.

Kävin sit siinä ostoskeskuksessa konditoriaosastolla ja ostin tommosen pikkukakun. Makso 1,1e. Karviskauppa :D Ihan ok oli, saa nähdä miten sekasin siitä menee suolistot, ja oliko siellä jotain myrkkyä sisällä.

Ja, maksoinpa tässä muuten edullisena päivänä kirsikoista 15e! Kilohinta oli 440yuania, ja minä en katsonu hintalappua ennenkun kassalla maksun jälkeen tajusin asian. hienoa (:


Shrek on aito levy, ja toimii koneessa jos vaihtaa jotenkin sitä "aluetta". Pitää selvittää toi ja ehkä vaihdan sen katsomisen ajaksi ja sitten takas. Poislähtiessä sit annan jollekin Kiinalaiselle sen :D

Joo, mä aamusella kävin ostamassa lenkkarit 7,9e, ja sit paidan 2,9e. Molemmat oli ihan edullisia ja kohtuuhintasia, paitakin ihan nätti.

Ostin sit sen paidan, siellä oli muitakin ihan kivoja juttuja, mut toi oli paras. Toiset paidat makso siellä sitten 5,9e, mut tuntu kalliilta eikä osunu silmään mahtavaa niin en ostanu. Farkut ois saanu 3,9e. Ja sit siellä oli 3,9e miehillekin paitoja, ihan tosi kivan näkösiä vielä! 

Mutta, päivä 4 kuittaa. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.