Iltapäivää ihmiset.

Eilen lähdettiin Jingin kanssa viiden maita tuonne kaupungille. Meidän piti tavata jo neljältä, mutta Jingillä oli tapaaminen (ilmeisesti joku oppilaskunta tai vastaava).
Sain Jingiltä synttärilahjan! ^^

Ihanaa :) Ja vautsi miten tarkkaan Jing oli seurannut ja kuunnellut minua lauantaina, koska oli osannut ostaa minulle haaveilemani Disney mukin! ♥

Juu, halusin mennä syömään, olin koko päivän "paastonnut" kun haaveilin ravintolasta. Menimme lauantaista tuttuun kiinalaiseen ravintolaan, ja tilasimme sitten kahta eri sapuskaa. Toinen näistä oli tuntematon minulle, jotain merieläimiä :D
Päätin siis tarjota nämä sapuskat, kun minä olin se joka syömään menemistä ehdotti, ja halusin juuri tuonne paikkaan :)
Ruoka oli hyvää, ainakin se mikä minulle oli ennestään tuttu, mutta merenelävistä en niin välittänyt. Tuntui että ne maistuivat kaikki jotenkin "samalle", ja se maku ei ollut maailman paras.. :)
Otettiin ruoat lähtiessä mukaan, minulla jääkaappi jossa niitä säilyttää, ja sovimme että tapaamme tiistaina asunnollani ja syömme sitten yhdessä.

Lähdimme ravintolalta "ruokakujalle", ja olipa aika erilainen näky mitä päiväsaikaan! :o Kaikkialla oli kojuja joissa toinen toistaan erilaisempia ruokia ja viritelmiä. Melkein harmitti, että oli tullut täytettyä maha ravintolassa, täältä kun olisi saanut maistaakseen vaikka mitä :)
Kiersimme monen hedelmäkaupan kautta (kauppa "maassa" niin, että lakanan päälle on levitetty hedelmiä, tai sitten paikalle on tuotu pöytä missä myytävät tuotteet ovat) ja ostin satunnaisesti sieltä sun täältä erilaisia hedelmiä, Jingin avustuksella tietty :)
Yhdestä kojusta löysin lankaa, jes! Ostin sen, ja nyt pääsen korjaamaan kauluspaitani ^^ (siirrän yhden napin alas, opettajan ei ole soveliasta näyttää napaa luokalleen :D)

Kävimme Jingin kanssa vielä kaupassa, josta ostin vettä (vesi loppui automaatistani, eikä talonnainen ole tuonut uutta pulloa :/ Kai saatavuusongelmia..)
Sitten kiersimme takaisin tulosuuntaan, ja Jing näytti minulle liikkeen jossa tehdään manikyyrejä! Jei.
Kyselin hieman hintoja, upeat lakkaukset n.13e kivineen kaikkineen, ja rakennekynnet 26-36e. Riippuen siitä ottaako niihin "kiviä" vai ei.
Oikeasti, miten voi olla 10euron ero joillain typerillä kiiltävillä leikkikivillä? Niitähän saa askartelukaupasta sentillä pussi. :p

Juu, asunnolla takaisin siinä kahdeksan maita. Vähänkö väsytti kun aamulla olin nukkunut niin huonosti, kyllä oli ihanaa painaa pää tyynyyn ja nukahtaa ^^

--------------------------------------------------------------------
Tiistaita

Aamulla minut herätti jonkinsortin "soittokunta", puoli 7 alkoi täysi pauhu ja mekkala, kuului huoneeseeni aivan kuin vieressä olisi pidetty jotain rokkikonserttia. 10vaille 7 joku nainen lauloi hetken, sitten hän puhui 7.00 saakka, ja yhtäkkiä oli taas aivan hiljaista..
Ärsytti herätä kun olin aivan väsynyt, mutta onneksi sain taas unen päästä kiinni.

Kävin iltapäivällä kampukselta löytämässäni kaupassa, jei. Vähän oli hieno löytö :D Aikaisemmin jos olen jotakin ruokatavaraa tms. tarvinnut, olen mennyt tuonne kauppakujalleni, ja sinne kauppaan kävely kestää sen 20min. Tuo on parin minuutin kävelyn päässä, kivaa.
Sieltä löytyi oikeastaan kaikki tarpeellinen, oli oppikirjoja, vessapaperia, ruokailutarvikkeita, ruokaa, virvokkeita jne. Kätevää :)

Kävin ennen kauppaan menoa international officessa, yritin tulostaa tunneille oppimateriaalia, mutta tulostimesta oli väri loppu. pöh :/

Jing tuli luokseni 17.30, söimme ja juttelimme hetkisen, hän lähti 18.30. Nyt melkein onnistuin riisin keitossa, löysin nimittäin kaapista pienen mittakipon jolla mittasin 1 osa riisiä ja 2 osaa vettä ^^

Nyt vain istuskelen koneella ja pohdin mitä kaikkea pitäisin huomisilla tunneilla.
Pientä jännitystä tuntuu tunneille menossa, mutta ei mitään verrattuna maanantaihin. Luokka on mukava, ja olen oikein onnellinen siitä että Andrew oli väärässä peloitteluineen :D

Eipä tässä muuta, huomenna ajattelin lähteä bussilla keskustaan, vähän riippuu tilanteesta lähdenkö vai enkö. En myöskään ole vielä kuullut omasta koulunkäynnistäni mitään. Perin omituista ettei tunteja ole ja ettei kukaan tiedä milloin ne alkavat.. Kiinalaisilla koulu alkoi jo viikko sitten.

Mutta, hyvää päivänjatkoa (: