Jesh, nyt on tässä aika Huiman tiuhaan tahtiin kuulunut Kiinasta kuulumisia! Eilen tai toissapäivänä sain sieltä sähköpostiviestin, ja tänään sitten jo vastauksen kun laitoin perään pari lisäkysymystä. Hurjaa. :D

Koululta tuli siis infoa, että he järjestävät 3.2.2007 alkaen HUT Winter School 2008 ohjelman, johon voisivat ottaa minut mukaan. Tuo tuli aika sopivasti, ja ohjelmaan kuuluu mm. oleilua Kiinalaisessa perheessä Spring Festivalin aikaan! ^^

Miinuspuoli(?) se, että sekä tuossa Winter schoolin lehtisessä että Spring semesterin lehtisessä mainittiin opiskelusta koituvat kustannukset, joista pitäisi kysyä tarkemmin joko oman koulun kansainväliseltä toimistolta tai sitten suoraan Hebein koululta. Minun koulu tuskin tietää yhtään mitään tuollaisista, joten laitoin nyt s-postia Hebeille jossa kyselin tarkemmin noista kustannuksista, ja koskevatko ne vaihto-oppilaana myös minua? Se nimittäin on huomattu aika useaan otteeseen ettei minun koulu voi tietää tuollaisia, koko Hebein koulusta kun ei edes löydy meiltä esitteitä. :D

Toivottavasti vastaa pian ja toivottavasti ei ole mitään älyttömiä maksuja.. Mikä taas vähän ärsyttää jos kevätlukukaudessakin on joku "lukukausimaksu", koska minähän menen sinne vaihtoon? Kun ei minun tietääkseni meidän koulun Kiinalaisetkaan joudu maksamaan opiskelustaan meillä mitään, niin miksi minun ystävyyskouluvaihdossa pitäisi maksaa tälle koululle?

Sitten tuli infoa myös viisumin hankinnasta. Ilmeisesti Hebein koululla on ongelmia jonkun documentin leimaamisessa, ja sen takia eivät sitten niitä puolen vuoden opiskelijaviisumiin tarvittavia lomakkeita laitakaan, vaan kehottivat minua hakemaan 3kk turistiviisumia joka sitten Kiinassa muutettaisiin opiskelijaviisumiksi. Harmi vain että joku documentti minun on pakko saada Kiinaan menosta ihan meidän koululle sekä KELAlle että saisin opintotukea kevään ajan.. Kyselyä lähti tuostakin sinne, nyt sitten vain odotellaan vastausta.

Ja edelleen moni ihminen sanoo rohkeaksi, voin heittää tähän vastakommenttia että ei ole olo kyllä rohkea, päinvastoin.. :D Minä vain päätin että teen jotain, ja nyt kun olen päättänyt niin minä myös teen sen. Ehkä tässä on pitkälti kysymys myös luonteesta, jos jotain kerran päättää niin se pitää myös tehdä, ihan sama haluaako enää vai ei. Ja kyllä minä (vielä) haluan ;)