Phuhhuh. Maanantai :)

HUOM : ENNEN KUIN LUET TÄMÄN. Lue "Mitä tapahtui perjantaina". Se löytyy aivan tämän tekstin alapuolelta, lisätty 2.3. Sitten vasta tämän tekstin kimppuun ;)


Nukuin tämän yön NIIN huonosti! :D Siis, ei mitään järkeä :D Edellisenä iltana en uskaltanut mennä nukkumaan ennenkuin olin etsinyt tolkuttomasti materiaalia tunnille. Siltä sen varalta, että jos en saa oppilaita puhumaan minulla on heille tehtäviä, enkä jää sanattomaksi.
Heräsin puoli 5, torkuin sitten puoliunessa hermostuksissani noin puolisen tuntia ja nousin sitten viimein puoli kuudelta.
Kirjoittelin selkeämmät muistiinpanot tunnin runkoa varten, ja kävin mielessäni vähän läpi sitä kuinka teen minkäkin asian.

Siinä sitten söin aamupalan, ja 20vaille 8 maha kipristellen luokkaa kohti. Matkalla piti yrittää muistaa hengittää, jännitti niin paljon että tuntui kuin olisin juuri juossut pitkän matkan ja hengästytti :D

Olin luokkahuoneessa 15-10 vaille 8, ja siellä oli ehkä 3 oppilasta istumassa. Kirjoitin nimeni taululle, sekä kurssin aiheen "business english". Odottelin opettajan korokkeella ja pikkuhiljaa luokka alkoi täyttyä oppilaista. Alkuvaikutelma oli ihan positiivinen, oppilaat tervehtivät ja hymyilivät, heräsin varmasti kiinnostusta ulkonäkönikin vuoksi. Ja sen, että olen näin nuori! (samanikäinen itseasiassa kuin "oppilaani")

Pian kello oli 8.00 ja pääsin aloittamaan tunnit. Esittelin itseni, kerroin hieman suunnitelmistani kurssin suhteen ja hieman siitä mistä olen kotoisin ja miten päädyin tänne Kiinaan.
Jätin hienovaraisesti Suen käskystä mainitsematta että olen "pelkkä" oppilas, mutta eipä tuota kukaan tullut kysymäänkään olenko oikea opettaja vai en.

Ihan hyvin tunnit loppujen lopuksi menivät, rentouduin siinä vaiheessa kun aukaisin suuni ensimmäisen kerran, eikä se luokan edessä oleminen sen jälkeen enää jännittänytkään. Pahinta oli etukäteen pohtiminen siitä millaista se tulee olemaan, ja se tajuton jännittäminen. Itse tilanne oli ihan mukava ja rento.

Olen ihan tyytyväinen siihen miten esitin itseni luokan edessä, hymyilin, nauroin ja kerroin hassuja juttuja, pitäen kuitenkin mielessä sen että he ovat tulleet tänne oppimaan.
Annoin heille 5-10min aikaa miettiä, mitä he haluaisivat tunneilla käsiteltävän, ja sitten yksi kerrallaan he kertoivat ajatuksiaan. Monilla oli useampia ideoita, mistä olin positiivisesti yllättynyt.

Kaiken kaikkiaan he puhuivat oikein hyvää englantia, jotkut vain puhuivat niin kovin hiljaa että jouduin pyytämään heitä toistamaan.
Oppilaat vaikuttivat hyväntuulisilta ja olivat myönteisiä ideoideni suhteen.
Tunnin jälkeen meinasin pyyhkiä taulun, niin yksi oppilaista tuli ja sanoi, ettei minun tarvitse moisia askareita suorittaa, kuulemma oppilaat tekevät sen täällä opettajien puolesta. :D

Kyllä mieli oli kevyt kun liitelin takaisin asunnolle ^^ Jäi tosi hyvä mieli kurssista ja oppilaat olivat todella mukavia. Ei heidän kanssaan työskentely ollut yhtään sellaista "nyhtämistä", mistä Andrew minua eilen pelotteli. Hyvinhän heiltä tuli juttua, tarvitsivat vain vähän rohkaisua.

Jing laittoi viestiä, että näemme neljän aikaan ja käymme sitten "juhlistamassa" minua, katsotaan mitä puuhaillaan. :)

Eipä tässä muuta, tällaisia uutisia, minusta taisi sitten tulla opettaja. Tsau.